SERTLEŞME SORUNU

Sertleşme Sorunu Nedir?

En sık sorulan sorulardan biri: “Sertleşme Sorunu Nedir?” Cinsel ilişki için yeterli sertleşme seviyesini sağlayamıyor veya sertliği koruyamıyorsanız sertleşme sorunu yaşıyorsunuz demek. Yani cinsellikle ilgili arzu duyuyorsanız , ancak ilişki için yeterli sertleşmeyi elde edemiyorsanız, bu duruma sertleşme sorunu adı veriliyor.

Buna erkeklerde ereksiyon sorunu, veya halk dilinde “sertleşme problemi” “iktidarsızlık” diyoruz. Türkiye’de kırk yaşın üzerindeki on erkekten yedisi bir şekilde ereksiyon sorunu yaşıyor! Yani seks performansında sıkıntı yaşayan bir erkekseniz yalnız değilsiniz. Hattat Klinik’te Size özel oluşturduğumuz programınız ile ereksiyon düşmanları ile erken yaşlardan itibaren mücadele ederseniz uzun yıllar cinsel yönden güçlü ve performanslı kalabilirsiniz.

Sertleşme Sorunu Nedenleri

Hastalarımızdan gelen en önemli sorulardan biri: “Cinsel Organ Neden Sertleşmez?” sorusudur. Sertleşme sorunu nedenlerine baktığımızda:
Erkeklerde ereksiyon sorunu (iktidarsızlık) psikolojik değil, %70’ten fazla organik nedenlerle ortaya çıkıyor. Hormonsal eksiklikler, cinsel bölge damar ve sinirlerindeki problemler, anatomik sorunlar, geçirilen hastalıklar ve kullanılan ilaçlar sertleşmeme sorununa yol açabiliyor.

“Sertleşme Sorunu Nedenleri” şunları kapsıyor:

1. Sertleşme işlevinde en önemli rol damar yapısında. Sertleşme cinsel bölgeye giden kan akışının artmasıyla meydana geliyor. Bu nedenle cinsel bölgeye giden damarlar herhangi bir sağlık riski nedeniyle, örneğin yüksek tansiyon, şeker hastalığı veya sigara sebebiyle daraldığında sertleşme sorunu gelişiyor.

2. Şeker hastalığı sertleşme sorunu için önemli bir risk. Diyabetik erkeklerin %50-70’inde sertleşme sorunu görülüyor. Şeker hastaları sertleşme sorunu anlamında 3 kat daha fazla risk altındalar. Cinsel bölge damarlarının incelenmesinin yanı sıra diyabete bağlı cinsel bölge sinirlerinde hasar oluşup oluşmadığı özel testlerle incelenebiliyor.

3. Hormonsal dengesizlik: Cinsel hormonların eksikliği hem cinsel isteksizlik hem de sertleşme sorunu (iktidarsızlık) için önemli bir risk faktörü. Hormon eksikliği tipik olarak orta yaşlardan sonra andropoz döneminde oluşsa da günümüzde yaşam tarzı yanlışları ve stres sebebiyle erken yaşlarda da görülebiliyor.

4. Yaşam Tarzı Faktörleri:

Sertleşmemeye yol açan bazı yaşam tarzı faktörleri de bulunuyor. Bunlar arasında:

– Kilo fazlalığı ve obezite
– Hareketsizlik
– Yoğun Stres
– Uyku sorunları
– Sigara
– Aşırı alkol
– Uyuşturucular bulunuyor.

5. İlaçlar: Birçok değişik ilacın cinsel yan etkileri olabiliyor. Bazı tansiyon, kolesterol, kalp, ülser ilaçlarının, idrar söktürücülerin, uyarıcı ya da uyutucu ilaçların, hormon ilaçlarının veya antidepresanların sertleşme sorununa – iktidarsızlığa yol açma riski bulunuyor.

6. Sinirsel nedenler: Multiple skleroz, parkinson, inme gibi sorunlarda sertleşme işlevi bozulabiliyor.

7. Cerrahi işlemler: Beyin-cinsel bölge hattına zarar verecek işlemler ile cinsel bölge lokal dokusunda hasar yaratan ameliyatlar sonrasında sertleşme bozukluğu-iktidarsızlık görülebiliyor.

8. Prostat sorunları: Prostat büyümesi, prostat kanseri veya prostat enfeksiyonları sertleşme ve boşalma fonksiyonlarını bozabiliyor.

9. Cinsel bölge eğriliği: Cinsel bölge eğrilikleri veya travmalarda sertlik azalıp, bazen ağrılı sertleşme oluşabiliyor

10. Psikolojik Faktörler:
Fiziksel nedenlerin yanında bazı psikolojik faktörler de sertleşme sorunu riskini arttırıyor:

– Depresyon
– Performans endişesi
– İlişki sorunları gibi nedenler sertleşme sorununa yol açabiliyor veya var olan sorunu şiddetlendirebiliyor.

Sertleşme Problemi Belirtileri Nelerdir?

Sertleşme sorunu birden fazla şekilde gelişebiliyor. Sertleşme Sorunu Belirtileri “ şu şekildedir;
● Cinsel birleşme için yeterli sertleşme sağlayamıyorsanız
● Cinsel bölgedeki sertliği ilişki süresince devam ettiremiyorsanız
● Sertleşme kalitesinde eskisine oranla azalma varsa
● Sertliği devam ettirememe ile ilgili endişeniz oluştuysa
sertleşme fonksiyonlarınızda ciddi bir sorun var demektir.

Sertleşme Sorunu Tanı Yöntemleri Nelerdir?

Kliniğimize başvurunuzda öncelikle Op. Dr. Nureddin Çelik tarafından yaptığınız detaylı bir anamnezden sonra, fizik muayeneyle olası bozukluklar araştırılıyor.

Sertleşme sorununun altında yatan pek çok organik ve psikolojik faktör bulunduğu için herkese uyan tek bir tedavi yöntemi doğru bir yaklaşım değil. Size uygun bir tanı ve tedavi sürecinden geçmelisiniz. Op. Dr. Nureddin Çelik’in isteyeceği araştırmalar:
● Cinsel bölge damar yapısının incelemeleri,
● Cinsel bölge sinir hassasiyetinin ölçümleri,
● Metabolik takipler,
● Hormon testleri
● Psikolojik değerlendirme gibi yöntemleri kapsıyor.

Sertleşme Sorunu Tedavi Yöntemleri Nelerdir?

Unutmayın “sertleşmeye çözüm” için Sertleşme Sorunu Tedavi Yöntemleri “kişiye özel” seçildiğinde ve harmanlandığında başarılı bir sonuç veriyor. Sertleşme sorununda Hattat Klinik programınızda kullandığımız onlarca başarılı tedavi seçeneği var. Bu tedavileri Sizin sorununuzun sebebine uygun olarak belirliyoruz. “Erkeklerde Ereksiyon Sorunu” kapsamında detaylı bir inceleme, cinsel bölge damarlarının, cinsel bölge hislerinin ölçümü, hormon değerlendirmesi gibi özel tetkiklerle problemin organik boyutunu ortaya çıkarıyoruz.

Sertleşme sorunu ilişkinizde de problemler yaratabiliyor. Hem ilişki sorunları hem de performans endişesi gibi psikolojik durumlar için danışmanlık veriyoruz. Yaşam tarzı olarak beslenme, egzersiz, stres yönetimi ve uyku yönetiminize ayrıca danışmanlık veriyoruz. Özetle, tüm tetkiklerin sonucunda kişiye özel bir tedavi planı oluşturuyoruz.

Haplar, enjeksiyonlar, hormon tedavileri, cinsel terapi ödevleri, yaşam tarzı düzenlemelerine ek olarak Cinsel Anti-aging bünyesinde ESWT- Şok Dalga Tedavisi gibi yeni tedavi protokollerini de muhakkak kullanabiliyoruz. ESWT-Şok Dalga Protololünde yüksek enerjili şok dalgaları (ultrasona göre 10 kat yüksek enerji) cinsel bölgeye şut şeklinde atışlarla uyguluyoruz. Böylece cinsel bölgede yeni damar gelişimi sağlanıyor ve sinir sistemi destekleniyor.

Cinsel bölge “fit” hale getiriliyor. Özellikle altta bir damar sorunu, şeker hastalığı, yüksek tansiyon-kolesterol var ise, kalp krizi geçmişi varsa ve sigara gibi alışkanlıklarla riski yükselten kişilerde başarılı sonuçlar alınıyor. Yine farkına varmadan az veya çok çalıştırdığınız cinsel bölge kaslarınızı bir monitör ile takip ederek doğru çalıştırmayı öğreniyorsunuz. Bu özel Klinik çalışma ile sertleşme kalitesini arttırıyor ve boşalma süresinin kontrolünü sağlıyoruz. Sonuçta hedefimiz çiftin hayat kalitesi ve cinsel yaşamdaki mutluluğunun yükselmesi.