prostat-ameliyatlari-1200x450.jpg

Prostat Hastalığı

Prostat, erkek vücudunda en sık sorun oluşturan organlardan birisidir. Prostat hastalıkları çoğunlukla 50’li yaşlardan itibaren görülse de bazen genç erkeklerde de sorun yaratabilir. Prostat Hastalıkları Tanı ve Tedavisinde, prostatla ilgili tüm şikâyetler ve rutin taramalar Üroloji uzmanlarımızca gerçekleştiriliyor.

Prostat hastalıkları ile ilgili olabilecek yakınmalar şunlardır:
● İşemeye başlamada ve sonlandırmada güçlük
● Zayıf veya kesikli idrar akışı
● İdrarda yanma veya ağrı
● Sık işeme ihtiyacı
● Mesaneyi tam boşaltamama hissi
● Geceleri sık idrara kalkma
● Ani idrar sıkışıklığı, idrar tutma zorluğu
● İdrar yaptıktan sonra devam eden damlamalar
● İdrar yapamama hali
● İdrar veya menide kan görülmesi
● Ağrılı boşalma
● Kasık, kalça, bel, sırt ve/veya bacak ağrıları

tur-p2.jpg

TUR-P Nedir?

TUR-P iyi huylu prostat büyümesi için en sık ve en eski uygulanan klasik cerrahi yöntemidir. Günümüzde 80ml’den küçük prostat tedavisinde altın standart teknik olarak kabul edilmektedir.

Transüretral prostat rezeksiyonu nedir? (TUR-P Yöntemi) Prostat büyümesinin altın standart olarak kabul edilmekte olan kapalı cerrahi tedavi yöntemidir. TUR-P yöntemi için genel ya da spinal anestezi uygulanmaktadır. Ancak lokal anestezi ile yapılmamaktadır. Bu ameliyatta üretra yoluyla prostata ulaşılmaktadır.

Rezektostop cihazı ile prostat dokusunu kesmek için yüksek frekansa sahip bir elektrik akımı kullanılmaktadır. Monopolar, Bipolar koter ve plazmakinetik gibi bir enerji sistemi de kullanılmakta olan bir endoskop yöntemidir. Ayrıca yüksek görüntü kalitesine sahip olan kamerası bulunmaktadır. Plasmakinetik enerji, elektrik enerjisi, rezektoskop aletinin kesici iki teli arasında dolaşmakta ve plasma enerjisini ortaya çıkarmaktadır. Dokunun kesilmesi esnasında bu enerji kullanılmaktadır.